ХИЧЭЭЛИЙН ЗОРИЛГО, АЧ ХОЛБОГДОЛ:
Энэ сургалтын зорилго нь байгаль орчин, экологи, хүний үйл ажиллагааны явцад экогидрологийн үйл явцын экосистем ба устай холбоотой үйл явц тэдгээрийн хоорондын холбоо хамаарлыг судлах явдал юм.
- Байгаль орчны янз бүрийн хэмжээ дахь усан-уур уурын хувьсагч дахь орон зайн-цаг хугацаа өөрчлөлт тэдгээрийн холбоог судлах;
- Экосистем дэх усны орчин болон экологийн процессын хоорондын уялдаа холбоог судлах;
- Экосистем дэх усны орчны тэнцвэрийг сайжруулах, удирдах.
Экогидрологи бол гидрологи ба биота хоорондын харилцан үйлчлэлд чиглэсэн нэгдсэн шинжлэх ухаан юм. Энэхүү үзэл баримтлал нь экосистемд үзүүлж буй антропоген нөлөөг бууруулах шийдэлд чиглэсэн аргыг хайж олоход чиглэсэн салбар хоорондын хандлага болж гарч ирэв. Үнэн хэрэгтээ сүүлийн хэдэн арван жилийн туршид байгалийн үзэсгэлэнт газар, экосистемээс шинэ эсвэл өндөр нөлөө бүхий систем рүү шилжих нь тэдний байгалийн үйл явцад сөрөг нөлөө үзүүлдэг. Эдгээрийг өөрчлөх зорилгоор Экогидрологи нь эдгээр өөрчлөгдсөн ландшафтад экосистемийн үйлчилгээг сайжруулахыг зорьж байна.
ХИЧЭЭЛИЙН АГУУЛГА:
Сургалт нь холбогдох экогидрологийн үйл явцын талаарх үндсэн ойлголт, асуудал, тодорхойлолт, бүрэлдэхүүн хэсгийн судалгааны чиглэлээр товч танилцуулгаар нээгдэнэ. (Лекцийг тухайн бүрэлдэхүүн хэсгээс болон орчны өөрчлөлтөөс ерөнхий асуудал болгон авч үзэхэд чиглэсэн тодорхой асуудал эсвэл үлгэр жишээг оруулах зорилготой хурдан бүлгийн хэлэлцүүлэгт илгээнэ). Хичээлийн хоёр дахь хэсэгт экогидрологийн үйл явцын төлөвлөгөөний тодорхой судалгаа, үнэлгээ, ихэвчлэн өөр өөр орчинд тодорхой тохиолдлыг жишээ болгон авч үзэх, өөр өөр газруудад тохиолдсон судалгаа ашиглан боломжит хувилбаруудыг судлах болно. Хичээлийн гуравдугаар хэсгийн хувьд оюутнууд менежментийн өвийг шинжлэн судалж, судалгааны үр дүнг сурталчлах, усны асуудлаар холбогдох арга хэмжээг боловсруулах бүх төрлийн механизмыг боловсруулж, янз бүрийн асуудлыг шийдвэрлэхэд чиглэнэ. Эцэст нь экогидрологийн үйл явцыг бүрэн тодорхойлох болно. Үүнийг экологийн болон гидрологийн үйл явцыг үнэлэх замаар үнэлж, эцсийн үр дүнг мэдээлж танилцуулна.
The course will open with an extended introduction to relevant ecohydrological processes basic concepts, issues, definitions, and a brief introduction to the component as fields of studies. (Lectures will be dispatched for quick group discussions aimed to put the specific issue or an example from the component and environmental changing into the general problem). The second part of the course will discuss the specific surveys and assessment of the ecohydrological processes agenda, usually taking a specific case in the different environment as an example, and analyzing possible options using case studies in the different places. As the third part of the course, the students will be work in groups analyzing the legacy of the management and addressing different issues developing all kinds of mechanisms for promoting the study outputs and ensuring follow-ups in water issues. Finally, the full determination of ecohydrological process will be done. This will be assessed by evaluating ecological and hydrological processes, final results will be reported and presented.
ХИЧЭЭЛЭЭР ЭЗЭМШИХ МЭДЛЭГ, ЧАДВАР, ДАДАЛ:
Эзэмших мэдлэг:
- Экогидрологийн үйл явцыг ойлгох
- Экогидрологийн үйл явцын шууд болон шууд бус нөлөө тэдгээрийн шалтгааныг тодорхойлох
- Оролцогч талуудаас мэдээлэл цуглуулах, түүний анализ
- Усны асуудал хариуцсан өөр өөр мэргэжлийн байгууллагууд
Эзэмших чадвар, дадал:
- Өөр өөр орчин дахь усан экосистемийн өөрчлөлтийг тодорхойлох, дүн шинжилгээ хийх
- Өөр өөр улс орны экогидрологийн үйл явцын үр дүнг харьцуулах
- Усны экосистемд экологийн үйл явцад үзүүлэх нөлөөллийг тодорхойлж, дүн шинжилгээ хийх
- Оролцогч талуудтай ярилцлага хийх, үр дүнг дүн шинжилгээ хийж удирдах
- Усан дээр суурилсан шинжилгээ хийх, янз бүрийн орчинд тулгарч болзошгүй бэрхшээлээс урьдчилан сэргийлэх